Şifremi Unuttum
Arama
 
 
Sağlıkla Pişirin
Sağlıkla Pişirin

SAĞLIKLA PİŞİRİN!

Yeterli ve dengeli beslenmek, sağlığınızı korumak için hazırladığınız yemekleri nasıl pişireceğinize dikkat etmelisiniz. Sağlıklı yöntemler ile pişmiş her yemeğin sağlığınız için akıllıca bir yatırım olduğunu unutmayın.

Sebzeleri soğuk suyla şoklayın!


Parlak renkli, kıtır kıtır ve besin değeri yüksek sebzeler hazırlamanın en iyi yolu, sebzeleri soğuk suyla şoklamaktır. Bunun için bir tencere kaynar su ve bir kâse buzlu su hazırlayın. Sebzeleri 3-5 dakika kaynar suyun içinde bekletip, süzün. Ardından sebzeleri soğuk suya atıp, şoklayın. Birkaç dakika sonra da sebzeleri sudan çıkarıp, süzün. Son olarak sebzelerinizi zeytinyağı ve baharatlar ile tatlandırın.

Izgara yöntemi ile pişirin!

Et, balık, tavuk ve sebzeleri ızgara yöntem ile pişirebilirsiniz. Eğer ızgaranız yok ise fırınınızın ızgarasını ya da teflon tavanızı da aynı amaçla kullanabilirsiniz.

Fırınlayın!

Et, balık, tavuk ya da sebzeyi fırınlama yöntemiyle pişirebilirsiniz. Bu yiyecekleri pişirmeden en az 5 dakika önce fırınınızı ısıtırsanız, yemekleriniz daha lezzetli olacaktır.

Buharda pişirin!

Bu yöntem ile yiyeceklerinizin besin değerlerini koruyabilirsiniz. Bunun için tek ihtiyacınız olan bir buhar tenceresi alıp, sebzeleri bu tencere ile pişirmek.

Düdüklü tencere kullanın!

Birçok yemeği rahatlıkla pişirebileceğiniz, çok iyi sonuç veren bir pişirme yöntemidir. Bu yöntem ile sebze ve etlerin besin değerlerini de korumuş olursunuz.


  Yazdır Arkadaşına Öner
Uzmanlar Ne Diyor Hafif Ye Hafif Yaşa Mavi Yeşil Sıkça Sorulan Sorular

Kullanım Koşulları Gizlilik Bildirimi Site Haritası İletişim Kampanya Katılım Koşulları
 
Ülker Logo
RSS