Şifremi Unuttum
Arama
 
 
Doğru Bildiğiniz Yanlışlar
Skip Navigation LinksAna Sayfa > Hafif Yaşa > Doğru Bildiğiniz Yanlışlar

İnce insanlar sağlıklıdır.
“İnce insanlar sağlıklıdır.”
Yanlış:Öncelikle önemli olanın ince görünmek değil, sağlıklı olmak olduğunu hatırlatalım. Sağlıklı görünebilirsiniz, ancak üzerinizde sağlığınızı kötü etkileyecek çok fazla yağ olabilir. Yüzeysel yağlar sizi öldürmez; ama asıl öldürücü düşman içerideki gizli yağlar. Çözüm: Egzersiz yapmak. Hem de çok fazla... İçerideki yağı kapı dışarı etmenin tek yolu, bu gizli tabakayı yakması için metabolizmanızı ateşlemektir. İşe bir egzersiz rutiniyle başlayın. Hem kardiyo, hem de sağlıklı yeme planı beraber gitmelidir.
Kaynak: (Men’s Health)

Akşam 8’den sonra yediğiniz her şey yağa dönüşür.
“Akşam 8’den sonra yediğiniz her şey yağa dönüşür.”
Yanlış:Gece yemek yemek, gün boyu aldığınız toplam kalorinin üstüne çıkmadığı müddetçe yağa dönüşmez. Gece saatleri kasların iyileştiği ve irileştiği zamanlardır; bu yüzden bu sırada yeteri kadar protein sağlamaya ihtiyacınız var. Gece geç saatlerde alınan protein de siz uyurken vücudunuzun gelişmesi ve iyileşmesi için en mükemmel besindir. Sadece aşırıya kaçmayın. Baylor Üniversitesi Tıp Merkezi’nden Julie Bender’e göre; akşam yemeğini kilo almakla özdeşleştirmenin nedeni, geceleri daha fazla kalori alıyor, yani daha çok yiyor olmamız. Sebebi ise vücudumuzu günün ilk yarısında ihtiyaç duyduğu kaloriden mahrum bırakmamız. Güne tatmin edici bir kahvaltıyla başlayın ve ufak öğünleri gün içine yayın ki geceleri aşırıya kaçmayın. Akşam yemeğinde ise porsiyonları biraz küçültün ve yemek saatini de olabildiğince erkene almaya çalışın.
Kaynak: (Men’s Health)

Yağları bölgesel olarak hedef alıp, istediğiniz bölgedeki yağlardan kurtulabilirsiniz.
“Yağları bölgesel olarak hedef alıp, istediğiniz bölgedeki yağlardan kurtulabilirsiniz.”
Yanlış:Çoğu kişi, günde 500 şınav çekerse hayalindeki baklavalara sahip olacağını sanır. Ancak ne yazık ki işler bu şekilde yürümüyor. Kilo vermek, tüm vücudunuzu ilgilendiren bir meseledir. Belinizin etrafındaki fazlalıklardan mı kurtulmak istiyorsunuz? Her ne kadar o kasları hedefleyen pek çok egzersiz olsa da uzmanlar bunun o bölgenin daha kalın görünmesine neden olabileceğini belirtiyor. Çünkü farkında olmadan, alttaki kasları çalıştırarak üstteki yağların dışa doğru itilmesine neden olursunuz. Bu yüzden yana mekik ya da yana eğilme gibi egzersizlerden kaçının. Onun yerine vücudunuzu bir bütün olarak kabul edin ve tüm fazla kilolardan kurtulmayı hedefleyin. Fazla kilolarınız ile birlikte bel bölgenizin de erimesi kaçınılmaz olarak gerçekleşir. Kürek çekmeyi deneyin. Kondisyon bisikletinde yaktığınızdan yüzde 50 daha fazla kalori yakmak istiyorsanız, kürek çekmek imdadınıza yetişiyor. Ayrıca antrenmanınıza mutlaka ağırlık bölümü de ekleyin ve yediklerinize de dikkat edin.
Kaynak: (Men’s Health)

Eğer düzenli olarak egzersiz yaparsanız isteğiniz her şeyi yiyebilirsiniz.
“Eğer düzenli olarak egzersiz yaparsanız isteğiniz her şeyi yiyebilirsiniz.”
Yanlış:Bu, ne yazık ki talihsiz bir yanlış anlamadan ibaret… Gün içinde ne yapıyor olursanız olun, fazla yemediğinizden emin olun. Yani asla harcadığınızdan fazla kalori almayın. Spor salonunda yaktığınız kalorilere güvenip kendinizi fazladan ödüllendirmeye kalkmayın. Yeme düzeninizde değişiklik yapmadıkça egzersiz yapmanın zayıflama üzerindeki etkisi çok azdır. Avustralya’da yapılan bir araştırma, beslenme düzenini değiştirmenin, zayıflama amacına egzersizden daha çok hizmet ettiğini gösterdi.

Sonuç olarak yeme alışkanlıklarınız kilo vermede önemli bir rol oynar ve yapacağınız egzersizler de yeni halinizi korumanıza yardımcı olur. Günde 3 büyük öğün yerine; 5 ilâ 6 kez ufak öğün yiyin. Bunu pek çok yerde okuduğunuzu biliyoruz. Tıpkı hiç uygulamadığınızı bildiğimiz gibi… Sık yiyerek metabolizmanızı ayakta tutmuş olacaksınız. Ayrıca yeme düzeninizi yapacağınız egzersiz programına da uydurmanız gerekiyor.
Kaynak: (Men’s Health)

Sporu aç karnına yapmak daha etkilidir.
“Sporu aç karnına yapmak daha etkilidir.”
Yanlış: Egzersiz öncesinde ve sonrasındaki besin seçimleriniz başarı için çok önemlidir. Çünkü bu şekilde vücudunuza ek enerjiyi yolladığınız gibi açlığı da önlemiş olursunuz. Egzersizden 1 saat önce yiyeceğiniz kompleks karbonhidratlı besinlere ek olarak proteinli bir besin almanız sizin egzersiz süresince güçlü kalmanızı sağlar. Örneğin 1 meyve yanında bir bardak az yağlı veya yağsız süt, tam tahıllı ekmek ile yapılmış bir tost, 3-4 grisini yanında ayran veya probiyotik yoğurt veya kefir, meyve ile birlikte 10 fındık yapabileceğiniz seçimler arasındadır.
Egzersiz bittikten sonra ise kaslardaki karbonhidrat depoları azalır. Bu sebeple egzersiz sonrasındaki ilk yarım saatte protein oranı yüksek, yağsız karbonhidrat içeren bir öğün tercih edilmelidir.
Kaynak: (Diyetisyen Sanem Apa )

Hamileler bol yemek yemelidir, anne adayı istediği bir şeyi yemez ise bebeğin bir tarafı eksik olur.
“Hamileler bol yemek yemelidir, anne adayı istediği bir şeyi yemez ise bebeğin bir tarafı eksik olur.”
Yanlış: Bu düşünce Türk kadınının neden çoğunlukla balıketli olduğunu anlamak için güzel bir örnektir. Bizim kültürümüzde gebeler cam bir fanusa alınarak “Gezme, dolaşma, kalkma düşük yaparsın, diyerek bir yandan hareketliliği kısıtlanırken; öte yandan “Sen hamilesin, aşırı yemelisin.” denilmektedir. Bunun sonucunda ise gebelikte aşırı kilo alınmakta bebek 3-4 kilo doğmakta; diğer kilolar anneye kalmaktadır. Gebelikte normal hayat tarzına devam edilmelidir, aşırı kilo almak doğru değildir.
Kaynak: (Prof. Dr. Sedat Kadanalı)

Egzersiz hangi saatte yapılırsa yapılsın aynı faydayı sağlar.
"Egzersiz hangi saatte yapılırsa yapılsın aynı faydayı sağlar."
Yanlış: Sabah yapılan egzersizleri akşam yapılanlara göre daha olumlu etki yaratır. Sabah kalktığınızda 8 ila 12 saatlik açlıktan sonra yağ asitleri kanda serbest ve yoğun halde dolaşır. Bu durumda koşu, yürüyüş, bisiklet ve yüzme gibi cardio tarzı egzersiz yaptığınızda daha fazla yağ yakmanız mümkün olabilir.
Kaynak: (Diyetisyen Sanem Apa)

Ekmek kilo aldırır.
"Ekmek kilo aldırır."
Yanlış: Ekmek temel enerji kaynağımız olan kompleks karbonhidratların en önemli kaynağıdır. Ekmeği her ana öğünde bir dilim de olsa tüketilmesi diyetin başarısını artırır. Ayrıca ekmek yemeyen kişilerin yine tahıl grubunda olan makarna, pilav gibi yemekleri daha çok tükettikleri gözlenmektedir. Ekmek değil ancak ekmeğin yerine koyduğunuz besinler kilo almanıza neden olabilir.

1 2 3 4 5  ... 
  Yazdır Arkadaşına Öner
Uzmanlar Ne Diyor Hafif Ye Hafif Yaşa Mavi Yeşil Sıkça Sorulan Sorular

Kullanım Koşulları Gizlilik Bildirimi Site Haritası İletişim Kampanya Katılım Koşulları
 
Ülker Logo
RSS