Şifremi Unuttum
Arama
 
Uzman

Uzman
  Kampüste Mavi Yeşil   Geri
   
 
Öğrenciler için Öğün Planlaması
Beslenme Çantası OUT, Beslenme Planı IN: Artık büyüdünüz, anneleriniz okula giderken yanınıza beslenme çantası vermiyor. Ama siz yanınızda bir beslenme çantası olmasa da dengeli beslenme planınız olmadan okula gitmeyin...
ÖĞRENCİLER İÇİN ÖĞÜN PLANLAMASI

Beslenme Çantası OUT, Beslenme Planı IN: Artık büyüdünüz, anneleriniz okula giderken yanınıza beslenme çantası vermiyor. Ama siz yanınızda bir beslenme çantası olmasa da dengeli beslenme planınız olmadan okula gitmeyin. Dengeli beslenme planından kastımız ise mutlaka günlük yazılı bir diyetinizin olması değil; gün içinde yeterli ve dengeli bir şekilde beslenecek kadar öğünlerinizi programlayın yeter.

İşte unutmamanız gereken kriterler:

Altın öğün kahvaltıyı atlamayın! Kahvaltı, uzun süren açlık sonrasında alınan ilk ve tüm günü etkileyen altın değerinde bir ana öğün. Güne zinde bir şekilde başlamak ve gün içinde bulunduğunuz faaliyetlerde; anlama, algılama, anımsama ve verimli bir şekilde çalışmak için kahvaltının önemi çok büyük. Aynı zamanda kahvaltı, öğrencilerde görülebilecek bazı hastalıkların kontrolünü sağlamada da büyük önem taşıyor.

Ara öğünleri unutmayın! Yapılan çalışmalar, ara öğün almayan öğrencilerin daha kalorili besinler tüketip, ana öğünleri de kimi zaman atladığını gösteriyor. Özellikle öğleden sonra eve erken gelen öğrenciler, genellikle yüksek kalorili besinler alıyor. Doğru ara öğün alan öğrenciler ana öğününü atlamayıp, düzenli olarak bu öğünleri tüketiyor. Ara öğünler için en güzel tercihler; taze veya kuru meyveler, lifli ve meyveli, soyalı ve keten tohumlu bisküviler, yağsız krakerler, fındık, ceviz, badem, 1 kutu süt veya ayran olabilir. Ara öğünler için akşam yemeğinden sonra da 1-2 porsiyon meyveyi veya süt - sütlü tatlıyı da ihmal etmeyin. Ayrıca kepek ekmeği üzerine sürülebilecek light reçeller, taze meyve suyu yanında yenilebilecek light bisküviler veya yoğurtla birlikte yenilebilecek yağsız krakerler şeklindeki ikililer, dengeli birer mönü alternatifi oluşturur.

Akşam yemeğinde neler olmalı? Akşam yemeklerinde her güne farklı alternatifler koymakta yarar var. Et yemekleri (ızgara, fırında pişmiş veya sulu yemek şeklinde), kuru baklagil yemekleri, kıymalı veya tavuklu sebze yemekleri ana yemek olarak tercih edilebilir. Bu yemeklerden herhangi birinin yanına çorba veya zeytinyağlılar da eklenebilir. Akşam öğünlerinde çok yemek çeşidi olmasındansa her güne farklı çeşit koymak daha yararlı… Önemli olan akşam öğününde et grubunu, sebze grubunu, süt - yoğurt grubunu ve tahıl grubunu bulundurmanız. Salatanıza vitaminlerin emilimi için 1 tatlı kaşığı zeytinyağı koyun ve haftada en az 2-3 gün balık tüketimine özen gösterin.

Kaynak: Diyetisyen Şefika Aydın

Başa Dön



 
Mavi Yeşil Günlüğüme ekle Yazdır Arkadaşına Öner
Uzmanlar Ne Diyor Hafif Ye Hafif Yaşa Mavi Yeşil Sıkça Sorulan Sorular

Kullanım Koşulları Gizlilik Bildirimi Site Haritası İletişim Kampanya Katılım Koşulları
 
Ülker Logo
RSS