Şifremi Unuttum
Arama
 
Uzman

Uzman
  Uzmanlar Ne Diyor?   Geri
   
 
Yeterli ve Dengeli Beslenme ÖnerileriDiyetisyen Serkan Tutar

YETERLİ VE DENGELİ BESLENME ÖNERİLERİ

Diyetisyen Serkan Tutar

Sağlıklı bir yaşam yeterli ve dengeli beslenme biçimini öğrenmekle başlar. Doğru bir beslenme şekli, sağlıklı ve kaliteli bir yaşam sürmenizi sağlamasının yanı sıra, bu kaliteli yaşamı gelecek nesillere aktarmanıza da yardımcı olur.

Günde 5-6 öğün beslenmeye özen gösterin!
Gün boyunca 6 öğün beslenmek, daha dinamik olup performansınızı artırmanızı sağlar. Lifli, kepekli, light ürünler ara öğünler için önerilir.

Günde 3 saatten uzun süre aç kalmayın!
Günü daha rahat geçirmek, açlık hissi olmadan günü bitirmek için 3 saatten uzun süre aç kalmamalısınız. Ayrıca 3 saatten uzun süre aç kalmamak, metabolizmanızın hızlanmasına da yardımcı olur.

Sabah kahvaltı yapmadan güne başlamayın!
Vücudunuzun gece boyunca dinlenmiş ama aynı zamanda aç kalmış olması, metabolizma hızınızın düşmesine neden olur. Sabah kalkar kalkmaz bir saat içerisinde yapacağınız kahvaltı, vücudunuzun hızlı bir şekilde güne adapte olmasını sağlar.

Günde 2 litre su tüketmeye özen gösterin!
Yeterli miktarda su tüketmek, kan dolaşımınızın düzenli olmasını sağlamasının yanı sıra kadınlarda selülit oluşumunu önlemeye de yardımcı olur.

Alkol ve sigara gibi vücudunuza zararlı alışkanlıklardan uzak durun!
Vücudunuza zarar vermemek için kaçınmanız gereken maddelerin başında sigara gelir. Saçınızın dökülmesinden tırnaklarınızın incelmesine kadar birçok olumsuz etkisi olan sigara, vücudunuzun hızlı bir şekilde yaşlanmasına neden olur.

Tuz tüketimini azaltın! Günde en fazla 6 gram (6 çay kaşığı) civarında tuz tüketmeye dikkat edin. Tuz seçiminizi iyotlu tuzdan yana kullanın.

Sebze ve meyve tüketin!
Vücudunuzun ihtiyacı olan vitamin ve minerali yeterli düzeyde almanız için sebzelere ve meyvelere sofralarınızda daha fazla yer verin. Hastalıklara yakalanmamak, genç bir vücuda sahip olmak istiyorsanız, sebze ve meyveleri ihmal etmeyin.

Gün içerisinde tüm besin gruplarından yiyecekleri tüketmeye özen gösterin!
Dengeli beslenmenin ilk şartı tüm besin gruplarında yer alan besinlerden sofranızda bulunmasına özen göstermektir. Özellikle ana öğünlerde süt ürünleri grubu, et ürünleri grubu, tahıllar ve meyve-sebze grubundan besinler bulunmalıdır. Vücudunuzun ihtiyacı olan tüm besin öğelerini tabletlere ihtiyacınız kalmadan bu şekilde alın.

Başa Dön



 
Mavi Yeşil Günlüğüme ekle Yazdır Arkadaşına Öner
Uzmanlar Ne Diyor Hafif Ye Hafif Yaşa Mavi Yeşil Sıkça Sorulan Sorular

Kullanım Koşulları Gizlilik Bildirimi Site Haritası İletişim Kampanya Katılım Koşulları
 
Ülker Logo
RSS