Şifremi Unuttum
Arama
 
Uzman

Uzman
  Hafifletici Gerçekler   Geri
   
 
Doğum Sonrası Kilolara Karşı Ne Yapmalı?Gebe bir kadın, ilk 3 aylık dönemde; her ay 0,5-1, sonraki aylarda ortalama 1,5-2 kilo almalıdır.
DOĞUM SONRASI KİLOLARA KARŞI NE YAPMALI?

Gebe bir kadın, ilk 3 aylık dönemde; her ay 0,5 -1, sonraki aylarda ortalama 1,5 -2 kilo almalıdır. Toplam ağırlık artışı ortalama 12,5 kilo (9-14 kg) olmalıdır. Anne kilolu ise, bu konuda daha dikkatli olmalıdır. Ancak kilo artışının 7’den az olması, anne ve bebeğin sağlığını tehlikeye sokabilir. Bu durumda, bebek düşük ağırlıklı doğabilir ve bu durum bebeğin beyin gelişimini olumsuz yönde etkileyebilir veya anne sütünün verimi düşebilir. Annenin sağlığı ve beslenme durumu sadece annenin değil, doğuracağı bebeğin de sağlığı, büyüme ve gelişmesi açısından önem taşır. Anne ve çocuğu birbirinden ayrı düşünmek mümkün değildir.


Emziklilik döneminde besin grupları ve önerilen günlük alım miktarları (porsiyon)

Besin grupları Normal kadın Gebe kadın
Et, yumurta 2 3
Kurubaklagiller 2 3
Süt ve süt ürünleri 2 3-4
Taze sebze-meyve en az 5 en az 5
Ekmek 3-6 dilim 3-6 dilim
Tahıllar 1-2 pors 1-2 pors

Öneriler:

Madde imi Doğumdan sonra bebek emzirilirken, gebelik öncesi döneme göre daha fazla sıvı besin alınmalıdır.
Madde imi Eski vücut ağırlığına dönmek için acele edilmemelidir. Çünkü emzirme ile eski forma kolayca dönülebilir.
Madde imi Emzikli kadınlar zayıflama diyeti uygulamamalıdır. Gebelik sırasında önerilenden fazla kilo alınmışsa; unlu ve yağlı besinleri aşırı yememeye dikkat edilmelidir.
Madde imi Kalsiyum yönünden zengin olan süt ve süt ürünleri yeterli miktarda tüketilmelidir.
Madde imi Vitaminler yönünden zengin sebze ve meyveler, diyette her öğün olmalıdır.
Madde imi D vitamini besinlerde bulunmaz. Ancak güneş ışınlarının doğrudan cilde yansımasıyla sağlanır. Bu nedenle emzikli anne, güneşten yeterince faydalanmalıdır.
Madde imi Yemeklerde mutlaka iyotlu tuz kullanılmalıdır.
Madde imi Çay tüketimi yemeklerden 1-2 saat önce veya sonra olmalıdır. Açık ve limon eklenerek içilmesinde fayda vardır.
Madde imi Hazır meyve suları, gazoz ve kolalı içecekler yerine; taze sıkılmış meyve suları ve ayran tercih edilmelidir.
Madde imi Şeker boş enerji kaynağı olduğundan, yerine kan yapıcı pekmez tüketilmelidir.
Madde imi Kilo vermek için öğün sıklığına dikkat edilmeli günde 3 ana öğünün yanı sıra 3 ara öğün tüketilmelidir. Ara öğünlerde; kuru meyve, meyveli yoğurt, kepekli ve lifli bisküvi ve krakerler gibi ürünler tercih edilebilir.
   
Kaynak: Diyetisyen Funda Sevim

Başa Dön


 
Mavi Yeşil Günlüğüme ekle Yazdır Arkadaşına Öner
Uzmanlar Ne Diyor Hafif Ye Hafif Yaşa Mavi Yeşil Sıkça Sorulan Sorular

Kullanım Koşulları Gizlilik Bildirimi Site Haritası İletişim Kampanya Katılım Koşulları
 
Ülker Logo
RSS