Şifremi Unuttum
Arama
 
Uzman

Uzman
  Uzmanlar Ne Diyor?   Geri
   
 
Öğün Atlamanın ZararlarıDiyetisyen Serkan Tutar

ÖĞÜN ATLAMANIN ZARARLARI

Diyetisyen Serkan Tutar

Öğünleri atlamak, yeterli ve dengeli beslenme düzenine aykırı olup, beraberinde bazı sakıncaları getirir. Özellikle ara öğünleri atlamak, vücuda yarardan çok zarar verir.

Öğün atlamanın getirdiği zararları şöyle sıralayabiliriz:

Çok yemek yeme:

Ara öğünlerin en önemli görevi, günlük kaloriyi dengeli bir şekilde öğünlere yaymaktır. Her atlanan ara öğün, bir sonraki ana öğünde fazla miktarda besin tüketimi anlamına gelir. Sonuç olarak kan şekerinizin dengesiz olarak artıp azalmasına ve istemediğiniz bir vücuda sahip olmanıza neden olur.

Metabolizmada yavaşlama:

Uzun süre aç kalmak, metabolizmanızın en büyük düşmanıdır. Aç kalan vücut, bir daha besin gelmeyeceğini düşünerek minimum düzeyde çalışmaya başlar. Vücudunuzun bu şekilde tepki vermesi, metabolizma hızınızın zaman içerisinde oldukça azalmasına neden olur. Unutmayın düşük metabolizma hızı beğenmediğiniz bir bedene sahip olmanızın ilk nedenidir.

Tatlı ihtiyacının artması:

Atlanan öğün nedeni ile metabolizma hızınızla birlikte kan şekeriniz de düşer. Vücudunuz kan şekerinizin bir an evvel yükselmesini ister, bu nedenle de tatlılara olan düşkünlüğünüz artar.

Karaciğerden kolesterol sentezinin artması:

Açlık vücudunuzun acil durum alarmına geçmesini tetikleyen en önemli etmenlerden biridir. Özellikle karaciğer, siz besin tüketmedikçe sentezlediği kolesterol miktarını artırır.

Başa Dön



 
Mavi Yeşil Günlüğüme ekle Yazdır Arkadaşına Öner
Uzmanlar Ne Diyor Hafif Ye Hafif Yaşa Mavi Yeşil Sıkça Sorulan Sorular

Kullanım Koşulları Gizlilik Bildirimi Site Haritası İletişim Kampanya Katılım Koşulları
 
Ülker Logo
RSS