Şifremi Unuttum
Arama
 
Uzman

Uzman
  Hafifletici Gerçekler   Geri
   
 
Zayıflarken Dikkate Almanız Gereken 5 Nokta
Kilo vermek ve ince olmak konusunda en basit ve en etkili tek bir formülden bahsetmek mümkün değil...
ZAYIFLARKEN DİKKATE ALMANIZ GEREKEN 5 NOKTA

Zayıflamada 5 Önemli İpucu!
Kilo vermek ve ince olmak konusunda en basit ve en etkili tek bir formülden bahsetmek mümkün değil. Ancak yavaş ama emin adımlarla ilerleyerek kilonuzu kontrol altına alabilir, düzenli ve dengeli bir diyet ile uzun vadeli başarıyı yakalayabilirsiniz.


Aşağıdaki 5 ipucunu uygulayarak, siz de başarıyı yakalayabilirsiniz...

1- Her hafta diyetinize yeni bir davranış ekleyin!

İlk önce işe her günkü rutin yeme düzeninizi düşünerek başlayın. Örneğin ilk hafta; yeterli meyve tüketmiyorsanız, beslenmenize 1 porsiyon meyve ekleyin. İkinci hafta; her güne 1 porsiyon sebze yemeği ekleyin. Üçüncü hafta; 4 bardak daha fazla su içmeye çalışın ve dördüncü hafta ise yüksek kalori içeren içecekleri sınırlandırın.

2- 2,5-3 saatten daha fazla aç kalmayın!
Günlük koşuşturmaca içinde ara öğün tüketmek aklınıza gelmiyor olabilir. Ancak ‘ara öğünler’ özellikle kan şekeri seviyemizi sabit düzeyde tutmayı ve metabolizmamızı hızlandırmayı amaçlar. Bu nedenle ara öğünler için 100-200 kalori civarında hafif yemek seçimleri yapın. Örneğin light bisküvi (keten tohumlu, kayısılı), kraker, düşük kalorili şekersiz çikolata tüketin. Böylece hem formda kalın, hem de kan şekerinizdeki dalgalanmaların önüne geçin.

3- Su tüketiminizi düzene sokun!

Ortalama olarak yetişkin bir bireyin vücut ağırlığının yüzde 55-75’i sudur. Bu yüzdeler; kişiye, vücut bileşimine, yaşa, cinsiyete ve diğer faktörlere bağlı olarak değişebilir. Suyun; vücut ısısının dengelenmesi, besinlerin sindirimi ve emilimi sırasında hücrelere taşınması, toksinlerin vücuttan arındırılması gibi birçok görevi vardır. Bu nedenlerle günde 8-12 bardak kadar su tüketin.

4- Günlük lif alımınızı artırın!

Yüksek miktarda çözünen lif içeren; arpa, yulaf, kuru baklagiller, sebze ve meyve gibi besinler tüketin. Tam tahıllı ekmek veya esmer pirinç gibi tam tahıllı yiyeceklerin; meyve kabukları ve kök sebzelerin çözünmeyen lifler için iyi bir kaynak olduğunu unutmayın. Ayrıca tokluk hissini çabuk yakalayıp, daha az yemek tüketmek için salata yiyin. Lif ve kalori dengesi sağlamak için de yemeğin sonunda tatlı yerine taze meyve salatalarını tercih edin.

5- Aktif olun!

Haftada en az 3 kez 40-45 dakika boyunca egzersiz yapın. Spor salonuna gidecek ya da açık havada egzersiz yapacak vakit bulamıyorsanız; bulunduğunuz ortamda küçük egzersizler uygulamaya çalışın. Asansör yerine merdivenleri kullanın; 15-20 dakikalık mesafelere yürüyerek gitmeyi deneyin; yürüyen merdivenlerin yerine basamaklardan çıkıp inmeyi alışkanlık haline getirin.

Kaynak: Dilara Koçak

Başa dön



 
Mavi Yeşil Günlüğüme ekle Yazdır Arkadaşına Öner
Uzmanlar Ne Diyor Hafif Ye Hafif Yaşa Mavi Yeşil Sıkça Sorulan Sorular

Kullanım Koşulları Gizlilik Bildirimi Site Haritası İletişim Kampanya Katılım Koşulları
 
Ülker Logo
RSS