Şifremi Unuttum
Arama
 
Uzman

Uzman
  Uzmanlar Ne Diyor?   Geri
   
 
Bahar Aylarında BeslenmeDiyetisyen Ayşe Korkmaz

Bahar Aylarında Beslenme
Diyetisyen Ayşe Korkmaz

Kış şartlarına uyum sağlayan vücut, havaların ısınmasıyla ve baharın gelmesiyle birlikte yeni bir uyum sürecine girer. Yaza hazırlanmaya başladığı için bu dönemde değişiklikler baş gösterir ve bu durum beslenme programınızı da etkileyebilir.

Bahar mevsiminde de her besin grubunu içine alan bir beslenme düzeni uygulamak gerekir. İnsanlar, kış mevsiminde ısınmak için kalori ve yağ içeriği yüksek besinler tüketmeyi tercih eder. Havaların ısınması ile bu tür besinlerin tüketiminde azalma olur. Bu besinlerin yerini daha masum görünen fakat fazla tüketildiğinde kilo artışına neden olabilecek besinler alır. Bu noktada önemli olan, bu tür besinlerin tüketim sıklığına ve miktarına dikkat etmektir.

Sıcak havalarda kızartma gibi çok ağır besinlerin tüketimi azaltılmalıdır. Ayrıca bu dönemde ilgi gören piknik aktivitelerinde genelde tüketilen et miktarları fazladır. Et miktarını kontrol altında tutmak için hazırlanılan menüde zeytinyağlı sebze yemekleri, yoğurtlu salatalar ve yeşillik gibi yemeklerin olmasına özen gösterilmelidir. Ayrıca su tüketimi de unutulmamalıdır. Havaların ısınması ile vücudumuzun sıvı ihtiyacı artacağından günde ortalama 3 litre sıvı tüketilmelidir. Tabi ki bu miktarın çoğunu su ile karşılamak daha doğrudur. Hazır içecekler arasından ise, asitsiz meyve suları, soda, az şekerli limonata tercih edilebilir.


 
Mavi Yeşil Günlüğüme ekle Yazdır Arkadaşına Öner
Uzmanlar Ne Diyor Hafif Ye Hafif Yaşa Mavi Yeşil Sıkça Sorulan Sorular

Kullanım Koşulları Gizlilik Bildirimi Site Haritası İletişim Kampanya Katılım Koşulları
 
Ülker Logo
RSS