Şifremi Unuttum
Arama
 
Uzman

Uzman
  Hafifletici Gerçekler   Geri
   
 
Kurban Bayramında BeslenmeHer zaman olduğu gibi Kurban Bayramı’nda da dengeli beslenme sağlanmalıdır.

Kurban Bayramında Beslenme

Her zaman olduğu gibi Kurban Bayramı’nda da dengeli beslenme sağlanmalıdır.

Kurban Bayramı’nda aile yemeklerinin sık olması nedeniyle, hem yemek miktarı hem de kırmızı et ve tatlı tüketimi artmaktadır. Kalp, hipertansiyon ve şeker hastalığı gibi kronik hastalıklar ile mide rahatsızlığı olan kişiler, bayram boyunca yemek tüketimi konusunda daha hassas davranmalıdır. Çünkü aşırı miktarda et ve hamurlu tatlı tüketimi, kandaki yağ ve kolesterol düzeyini yükseltebilir. Bu sebeple özellikle kalp ve mide hastaları ile ileri yaştaki kişiler, yemek miktarını azaltıp; öğün sıklıklarını artırmalıdır. Mide asidini engelleyici yönde ilaç kullanan hastalar ise et sindirimi konusunda zorluk çekebilir. Bu hastaların az miktarda et tüketmesi gerekmektedir. Et tüketimini azaltması gereken bir diğer hasta grubu da kronik karaciğer ve siroz hastalarıdır. Karaciğer hastalarının fazla miktarda et tüketmesi, uyku bozukluğu ve şuur bulanıklığı ile komaya kadar varabilen sorunları beraberinde getirebilir. Tüketilen et miktarı kadar; pişirme ve tüketim şekli de çok önemlidir. Pişirme şekli olarak; ızgara, haşlama ve fırında pişirme yöntemleri tercih edilmelidir. Etler pişirilirken; kuyruk yağı, tereyağı gibi doymuş yağ içeriği yüksek olan katı yağlar kullanılmamalıdır. Mangal yapılacaksa, etlerin kömürleşmemesine dikkat edilmelidir. Dışı pişen fakat içi çiğ kalan etler tüketilmemelidir. Ayrıca yüksek risk taşıması nedeniyle çiğ köfte tüketiminden kaçınılmalıdır. Süt, yoğurt, sebze, meyve gibi diğer besin gruplarının da gün içerisindeki tüketim miktarı da dengeli olmalıdır. Etin yanında az miktarda zeytinyağı içeren salata, dengeli bir öğün örneğidir. Tatlı olarak, hamurlu ve kızartma şeklinde yapılan ağır tatlılar yerine; sütlü ve meyveli tatlıların seçilmesi daha sağlıklı olacaktır.

Bayram süresince güne hafif bir kahvaltı ile başlamak; öğün aralarına küçük bir meyve light bir kraker-bisküvi veya bir bardak ayran eklemek, öğlen yemeğinde hafif bir şeyler atıştırmak ve akşam yemeğinde aşırı yağlı besinleri tercih etmemek doğru olacaktır.

Kaynak: Diyetisyen Nilay Topçam Zihnioğlu



 
Mavi Yeşil Günlüğüme ekle Yazdır Arkadaşına Öner
Uzmanlar Ne Diyor Hafif Ye Hafif Yaşa Mavi Yeşil Sıkça Sorulan Sorular

Kullanım Koşulları Gizlilik Bildirimi Site Haritası İletişim Kampanya Katılım Koşulları
 
Ülker Logo
RSS