Şifremi Unuttum
Arama
 
Uzman

Uzman
  Uzmanlar Ne Diyor?   Geri
   
 
Ev Dışında Zayıflama Diyetlerine Devam Ederken Nelere Dikkat Etmeli?Diyetisyen Serkan Tutar

Ev Dışında Zayıflama Diyetlerine Devam Ederken Nelere Dikkat Etmeli?

Diyetisyen Serkan Tutar

İş yaşamının yoğunluğu, şehir hayatı, yollarda geçirilen uzun zaman nedeni ile evde yemek yemek neredeyse imkânsız bir hal aldı.

Özellikle çalışan bireylerin hepsi öğle yemeklerini iş yerinde veya restoranlarda yiyor. Bu durum çoğu bireyi mutlu etmemesine rağmen istemedikleri yemekleri tüketmek zorunda kalıyorlar. Eğer buna ek olarak zayıflama diyeti uygulamaya çalışıyorlarsa, işte o zaman tehlike çanları çalmaya başlıyor!

Ev dışında beslenirken dikkat etmeniz gerekenler
Ana öğünlerinizi ev dışında yemek zorunda kalıyorsanız, ilk olarak yemek yiyebileceğiniz yerlerin planını çıkarmalısınız. Özellikle bu tür seçimlerde, hızlı besin tüketimi gerçekleştirilen yerlerden uzak durmalısınız. Daha çok ev yemekleri yapan ya da direk olarak et ve et ürünlerini tüketebileceğiniz restoranlara daha fazla yönelmelisiniz. Menüsü zengin olan restoranları seçmeniz her gün aynı besini tüketme zorunluluğunu ortadan kaldıracağı için zayıflama diyetinin stresini yaşamanızı engeller. Restoran menülerini incelediğinizde daha sağlıklı seçimler yapmaya özen gösterin. Eğer güvendiğiniz bir restoranda sebze yemeği bulabiliyorsanız kesinlikle ilk seçiminiz olabilir. Et yemekleri içerisinden seçim yapacaksanız daha çok büyük parça et yemeklerini tercih etmelisiniz. Bunlar ızgara et veya tavuk, tavuk şiş, bonfile, pirzola veya döner olabilir. Tabağınızda gelen garnitürlerin tüketim miktarı oldukça önemlidir. Pilav, makarna, bulgur gibi karbonhidrat kaynağı besinlerin tüketimini azaltarak yarım porsiyon (2 yemek kaşığı) tüketebilirsiniz. Yemeğiniz ile birlikte gelen yoğurdu ise rahatlıkla tüketebilirsiniz. Yağ bulundurması nedeni ile biber, domates gibi kızartılarak garnitür olarak sunulan besinlerden kaçınılmalıdır.Tabağınızda her besin grubundan besinin bulunmasına dikkat edin. Et ve etli yemekler, haşlanmış veya ızgara sebze, yoğurt veya ayran ile esmer ekmek en doğru restoran seçimi olacaktır. Buna ek olarak salataları ihmal etmemeli ve masanızda salata çeşitlerinden bulunmasına özen göstermelisiniz. Lezzetli olmasına karşın meze ve sosları tercih etmeyin. Yemekle ilgili herhangi bir şüpheniz var ise veya içeriğini bilmediğiniz bir yemek yemek zorunda iseniz, yemeğin hazırlanış şeklini ve içeriğini sorarak öğrenin. Bu daha doğru seçim yapmanızı sağlayacaktır.

Porsiyonlar ne derece büyükse, restoranda o derece kaliteli izlenimi yaratabilir. Ama bu durum sizin için çok parlak olmayabilir. Çünkü önünüzdeki fazla yemeği tüketeyim derken diyetinizi bozabilirsiniz. Bu nedenle bildiğiniz bir yere gidiyorsanız, porsiyonu küçültme için yemeğin daha az konulmasını isteyebilirsiniz. Eğer porsiyonun büyüklüğünü bilmiyorsanız, tabağınızdaki yemeği yarım bırakmayı öğrenmelisiniz.



 
Mavi Yeşil Günlüğüme ekle Yazdır Arkadaşına Öner
Uzmanlar Ne Diyor Hafif Ye Hafif Yaşa Mavi Yeşil Sıkça Sorulan Sorular

Kullanım Koşulları Gizlilik Bildirimi Site Haritası İletişim Kampanya Katılım Koşulları
 
Ülker Logo
RSS