Şifremi Unuttum
Arama
 
Uzman

Uzman
  Uzmanlar Ne Diyor?   Geri
   
 
Neler Doğru Neler Yanlış?Dr. Murat Topoğlu

Neler Doğru Neler Yanlış?

Dr. Murat Topoğlu
Kilo verip tekrar alabilirsiniz ama çağın hastalığını yenme azminin her an içinizde olduğuna inanmanız gerekir.


Doğrular:
Kesinlikle doktor kontrolü altında kilo vermelisiniz; aksi takdirde oluşacak yan etkileri de göz önünde bulundurmanız gerekir. 3–4 kilogram için belki doktor yardımına ihtiyacınız olmayabilir ama bundan daha fazla kilonuz varsa, şeker hastalığı veya tiroid beziniz az çalışıyorsa, dengeli beslenmeye dikkat edilmesi ve mutlaka doktor kontrolü altında kilo verilmesi gerekir.

Kilo vermek, yağların parçalanmasıyla başlar.
Gün içinde 2–2,5 litre sadece su içmeniz önerilir. Zayıflama sırasında vücut önce kanda dolaşan serbest şekeri kullanır. Kandaki şekeri yeteri kadar kullandığında, vücut karaciğer içindeki şeker depolarına hücum eder ve bu kez onu kullanır. Bu da yetmediği takdirde vücut organizması vücudun yağ depolarını yakmaya başlar. Dolayısıyla kilo vermek yağların parçalanmasıyla başlar. Yalnız yağlar parçalandıktan sonra ortada parçalanmış yağ asitleri oluşur. İşte bu yağ asitlerinin vücuttan tam atılması için (idrar, ter vb. yoluyla) mutlak miktarda fazla suya ihtiyaç vardır.

Günlük hayatınızın içine sporu yedirin!
Diyetin ikinci haftasından sonra o kişiye uygun egzersiz veya spor verilmesi ve bunun uygulanması kilo vermeyi hızlandırır. En çok tavsiyemiz haftada 2-3 kez 45 dakika veya 1 saat yürüyüş yapılmasıdır. Bu yürüyüşü de illaki zayıflama amacıyla değil, yani spor kıyafetlerimizi giyerek değil de sosyal günlük hayatımızın içine yedirerek yapmamız daha uygun olur. Günlük ihtiyaç duyduğumuz şeyleri yakın bir bakkaldan değil de bir durak sonraki marketten almamız. O yolu yürümemiz bize kilo verdirecektir.

Çevre faktörü
Diyette olduğunuzu bütün yakınlarınıza sık sık hatırlatarak, size yardım etmelerini sağlayın. Evde özellikle eşlerin çok fazla kilo almadan onu önlemeye çalışması en doğrusudur. Gerekirse alınan günlük kaloriye dikkat edilerek, beraber diyete girebilir veya evde fazla miktarda yemek yapılmaz.

Light ürünler sakıncalı değildir!
Ara öğünlerde light ürünlerin, doktor veya diyetisyenin tavsiye ettiği miktarda yenmesi, sizi daha fazla kalorili besinlerden uzak tutabilir. Ayrıca bu tür ürünlerde sadece yağ ve şeker oranlarının azaltıldığı için çocukların yemesinde de kesinlikle hiçbir sakınca yoktur. Bu sayede çocuklar da dengeli beslenebilir.

Yanlışlar:
Doktora sormadan gelişigüzel eczaneye veya aktar dükkânına gidip zayıflama ilaçları veya çayları (Laksatif: Bağırsakları yumuşatıcı, kabızlığı önleyici) alıp içmek/ yutmak. Yine uzmana sorulmadan idrar söktürücülerin kontrolsüz kullanımı, böbreklere ve vücudun elektrolit dengesini bozucu rol oynar.

Her hafta kilo verileceğine inanmak hatadır!
Kilolar verildikten sonra “Artık ben zayıfladım.” diyerek, “Homini gırtlak” yemeye devam etmek yanlıştır. Diyet veya zayıflama tedavisi bittikten sonra çoğunlukla fazla yemek yenmesine rağmen ilk 1 ay kilo alınmaz ama sonraki aylarda aynı hızda yemeye devam edilirse, kilolar fazlasıyla geri gelebilir. Diyet yapan bir kimsenin mutlaka her hafta kilo vereceğine inanması büyük bir hatadır.

Sabah aç karnına limonlu su içerek zayıflanmaz!
Sabah aç karnına limonlu sular içmek, gün boyunca 10–15 bardak ısırgan, kuşburnu veya diğer muhtelif çaylar içerek fazla zayıflanacağına inanmak da yanlış bilinen olgular arasındadır. Zayıflama diyetlerine bahar aylarında başlanması, sanki diğer aylar zayıfmışız gibi artık zayıflamanın bir moda olmadığını sürekli bununla mücadele etmemiz gerektiğini unutmamak gerekir. Zayıflamaya haftanın pazartesi günü başlandığı takdirde genellikle çarşamba günü diyet sonlandırılır. Bu durum, insanın kendine olan özgüvenini sarsar. Dolayısıyla tavsiyem çarşamba ya da cuma günü başlanmasıdır. Diyelim ki cuma başladınız, hafta sonu yani cumartesi-pazar günü fazla abartmadan kendinizi ödüllendirebilirsiniz.

Ölmek var, dönmek yok!
Özellikle loğusalık döneminde süt olur diye yakınları tarafından fazla yemeğe zorlanması. Bütün hamilelik boyunca aşırı kilo almamış gibi bu dönemde aşırı karbonhidratlı (tahinli pekmezler, tatlılar yağlı pasta ve kurabiyeler) beslenme, kilo almamıza ve aldığımızı da çok zor vermemize neden olur. “Bir kereden bir şey olmaz.” diyerek tabiri caizse kanınıza girip, tüm hafta boyunca sıkıntıya girerek yapmış olduğunuz diyeti ve zayıflamayı bir tarafa atarak, sizi kalori bombardımanına tutarlar. Haydi, geçmiş olsun gitti 1 hafta. Bir kez diyet bozuldu diyerek “Battı balık yan gider.” sözünü söylemeyip, ertesi günü diyete kaldığımız yerden devam etmek yerinde olacak, vücudunuz kilo vermeye devam edecektir. Yani biraz da abartarak söyleyecek olursak “Ölmek var, dönmek yok.”. Şişman çocukların, ebeveynleri tarafından “Çocuğumuz gelişme çağında/ buluğ çağında…” diyerek doktora götürülmemesi yanlıştır. Sonunda çocuk 20–21 yaşına gelip, kemik büyümesini tamamladığında 90–100 kilo olması kaçınılmazdır.

Kaynak: Women’s Health




 
Mavi Yeşil Günlüğüme ekle Yazdır Arkadaşına Öner
Uzmanlar Ne Diyor Hafif Ye Hafif Yaşa Mavi Yeşil Sıkça Sorulan Sorular

Kullanım Koşulları Gizlilik Bildirimi Site Haritası İletişim Kampanya Katılım Koşulları
 
Ülker Logo
RSS