Şifremi Unuttum
Arama
 
Uzman

Uzman
  Hafifletici Gerçekler   Geri
   
 
Posalı Gıdaların Sağlığa FaydalarıDiyet posası, bitkilerin sindirilmeyen kısımları olarak tanımlanmaktadır. Diyet posaları, suda çözünen ve çözünmeyen olarak iki çeşittir.

Posalı Gıdaların Sağlığa Faydaları

Diyet posası, bitkilerin sindirilmeyen kısımları olarak tanımlanmaktadır. Diyet posaları, suda çözünen ve çözünmeyen olarak iki çeşittir.

Sağlık üzerine olan etkileri farklılık göstermesi nedeni ile alınan posanın türü önemlidir. Çözünmez posa, buğday, tahıl ve kepekte; çözünür posa ise yulaf, bitki, kurubaklagil ve pektin elmada bulunmaktadır.


Posalı gıdalar ve sağlık

Özellikle çözünmez posalar, bağırsaklarımızın düzenli çalışmasını sağlayarak sık sık yaşanan kabızlık sıkıntısını azaltır. Vücudumuza zararlı olan maddelerin bağırsaklardan daha hızlı geçişini sağlayarak hemoroid gibi sağlık sorunlarını yaşamamızı engeller. Düzenli ve dengeli beslenme programlarının başarılı olabilmesi için ilk şart düzenli çalışan bir barsak sistemidir. Bu konuda başrol posanındır. Zayıflamak ve formda mı kalmak istiyorsunuz? O zaman günde 25-30 gram posa alınması şarttır. Önerilen miktarın alınması gün içerisinde daha az kalori almanızın yanı sıra çiğneme süresinin uzamasını etkileyecektir. Çiğneme süresinin uzaması da tokluk süresinin uzaması ile doğru orantılıdır. Kolesterolü yüksek olan bireyler için posa alımı önemlidir. Yapılan araştırmalar, posanın karaciğerden salgılanan kolesterol düzeyini azalttığını aynı zamanda kan kolesterol seviyelerini düşürdüğünü göstermiştir. Posanın yeterli düzeyde alınması şeker hastalarının kan şekerlerinin daha yavaş yükselmesini sağlar. Özellikle çözünen posalar, kan şekerinin dengeli olmasında daha ön plandadır. Vücudumuzda posanın en etkin olduğu bölge bağırsaklarımızdır. Zararları maddelerin dışarı atılmasında posanın etkili olması nedeniyle, kolon ve rektum gibi kanser türlerine yakalanma riski yeterli posa alımı ile azalır.

Posa alımını nasıl artırırım?

Günlük alınması gereken posa miktarına ulaşmak sanıldığı kadar zor değildir. Kahvaltılarınızda için söğüş sebze veya yulaf ezmesi tüketmek yeterli olacaktır. Öğle ve akşam yemeklerinizde salatayı ihmal etmemeli, ekmek seçiminizi tam buğday ekmeğinden yana kullanmalısınız. Özellikle tüketmiş olduğunuz bir ana öğünün sebze yemeği olması günlük almış olduğunuz posa miktarını artıracaktır. Gün içerisinde yapacağınız küçük atıştırmalık ara öğünleri posası zengin besinlerden seçmelisiniz. Kuru meyve, kabuklu meyve, kuruyemiş, kepekli bisküvi posa içeriği zengin besinlerdir. Haftada 2 gün kurubaklagil, 5-9 porsiyon sebze-meyve yiyerek günlük ihtiyacınız olan posayı yeterli düzeyde alabilirsiniz. Diğer bir seçenek; salataların içerisine yağ koymak yerine ceviz, badem ekleyebilirsiniz.

Kaynak: Diyetisyen Serkan Tutar




 
Mavi Yeşil Günlüğüme ekle Yazdır Arkadaşına Öner
Uzmanlar Ne Diyor Hafif Ye Hafif Yaşa Mavi Yeşil Sıkça Sorulan Sorular

Kullanım Koşulları Gizlilik Bildirimi Site Haritası İletişim Kampanya Katılım Koşulları
 
Ülker Logo
RSS