Şifremi Unuttum
Arama
 
Uzman

Uzman
  Uzmanlar Ne Diyor?   Geri
   
 
Kilo Verirken En Sık Yapılan HatalarMen’s Health Sağlıklı Beslenme Yazarı Elizabeth Ward / (Derleyen: Emrah Ataş)

Kilo Verirken En Sık Yapılan Hatalar

Men’s Health Sağlıklı Beslenme Yazarı Elizabeth Ward / (Derleyen: Emrah Ataş)

Hem diyet hem de egzersiz yapmanıza rağmen fazla kilonuz varsa, muhtemelen biz de sıklıkla karşılaşılan diyet hatalarını yapıyorsunuz. Programınızı başarı ile tamamlamanız için bazı önemli noktalara dikkat etmenizi öneriyoruz.

1. Yemekleri çiğnemeden yutuyorsunuz!
Muhtemelen o kadar hızlı yemek yiyorsunuzdur ki mideniz, çiğneyerek yemek yemeniz gerektiği konusunda beyninizi uyaracak zaman bile bulamıyor.

Çözümü:
Bir sonraki öğününüzde bu yöntemi deneyin: Bir lokma alın, çiğneyin, yutun ve çatalınızı bırakıp bir yudum su için. Yemek yemenizin ne kadar zaman aldığına bakın. Daha sonraki öğünlerde ise bu yöntemi uygulamadan aynı zaman zarfı içerisinde yemeğinizi yiyin. Yemek yeme süreci uzatmak için başka bir taktik de yemeğinize eşlik edecek unsurlardır. Televizyonu kapatın; önünüze bir gazete koyun ya da yemekte birileriyle sohbet edin.

2. Açlıktan ölüyorsunuz!
Çok fazla kalori azaltma, özellikle de protein kalorilerini azaltma yoluna gitmek; vücudun kalorileri yakmaktansa, hapsederek korumasına sebebiyet verir. Ayrıca bu durum, önemli gereklilikleri yerine getirebilmek için vücudunuzu, kas dokularını kırmaya zorlar. Fakat kaslar, metabolizmanın ve kalori yakma hızınızın kilit noktalarıdır. Daha fazla kas, daha hızlı bir metabolizma ve daha az vücut yağı demektir.

Çözümü:
Kilo vermek için kalori azaltmalısınız. Fakat metabolizmanızın yavaşlamaması için günde en az 1.600 ilâ 1.800 arası miktarda kalori aldığınızdan emin olun. Diyet süreci içerisinde proteini ise sakın ola ki günlük kalori miktarını azaltmayın. Eğer 90 kiloda ve hareket etmeyen biriyseniz, 75 gramlık (yaklaşık iki tavukgöğsü kadar) proteine ihtiyacınız vardır. Eğer ağır bir spor dalı ile ilgileniyorsanız, bunun iki katı kadar protein almalısınız. Aerobik gibi hafif bir spor dalı ile ilgileniyorsanız, o zaman bu ikisinin ortasında bir miktar protein alın.

3. Yeterince uyumuyorsunuz!
Uyku eksikliği, yağ eritme ihtimalini azaltır. Araştırmacılar, 6 gece üst üste 4 ilâ 7 saat arasında uyku uyuyan sağlıklı bireylerin kanlarındaki insülin ve glikoz oranının daha yüksek olduğunu buldular. Bu, kilo vermeye çalışan bir kişi için çok kötü bir metabolizma durumudur... Çünkü fazla insülin, vücut yağının korunma durumunu artırır.

Çözümü:
Her gece 8 saatlik bir uyku çekin. Bunu aynı 8 saat içerisinde yapmaya çalışın. Yani düzenli bir uyuma ve uyanma programı oluşturun. Kalkmanız gereken saatleri seçin ve bu saatten en az 8 saat önce yatağa girin.

4. Yeterince lif tüketmiyorsunuz!
İşlenmiş tahıl ürünleri özellikle ekmekler, kandaki glikoz ve insülin seviyesini yükseltirken; işlenmiş bazı ekmekler ile mısır gevrekleri yüksek oranda life sahiptir. Kalori içermeyen lif, sizi doyurur, şişirmez. Lif bakımından zengin yiyecekler, kandaki glikoz ve insülin seviyesinin kontrol edilmesinde yardımcı olur.

Çözümü:
Her türlü nişastalı yiyeceği (özellikle de patates kızartmasını) azaltmak iyi bir fikir olabilir. Uzmanlar patatesin, kandaki glikoz yoğunluğunu hızlı artırdığını söylüyor. Cipsler ve beyaz ekmek, düşük lif oranına sahiptir. Kuruyemiş ve fasulye tanecikleri gibi yiyecekler, kalori içerseler de bu konuda suçlanamazlar.

5. Susuz kalıyorsunuz!
Bir tane daha için. Bir büyük bardak daha su için. Kilo vermeye çalışırken, su, sizin en büyük can yoldaşınızdır. Vücudunuz enerji için yağ yakarken veya proteini işlerken, atık maddelerin dışarı atılması için suya ihtiyaç duyar. Besin maddelerinin kaslarınıza aktarılması için yine suya ihtiyaç duyulur. Yiyecekleri sindirebilmeniz ve metabolizmanızın saat gibi çalışması için suyun çok önemli olduğunu unutmayın. Ayrıca sıcak günlerde yoğun bir tempoda egzersiz yaparken, vücudunuzun hararetlenmemesi için de su yine önem taşır.

Çözümü:
2,5 (veya 500 mililitrelik 5 küçük şişeyi) litrelik bir şişeyi suyla doldurarak güne başlayın. Amacınız, gün sonunda vücudunuzu arındırmak olmalı... Berrak veya açık sarı idrar, tüm dünyada yeterli ve iyi miktarda sıvı alımının işareti olarak kabul edilir.

6. Yemek pişiremiyorsunuz!
Evde yemek yerine dışarıda yemeyi tercih ediyorsunuz. Mutfaktaki tek becerisi dışarıdan yemek söyleyebilmek olan bir kişi, kendisini yağ, tuz, beyaz ekmek ve şeker içeren bir diyeti uygulamaya mahkûm etmiş demektir.

Çözümü:
Mutfağa girin. Dondurucunuzu açın. Dondurucunuzda tazeleri kadar güzel olmakla beraber; onlardan kat be kat uzun süre dayanan donmuş sebzeler göreceksiniz. Raflara bakın. Orada bazı konserve sebzeler de vardır. Düşük yağ oranlı çorbalar ve kurutulmuş meyveler de kilo vermenizde size yardımcı olacaklardır çünkü bunlar doyurucu olmanın yanı sıra kalori bakımından da fakirdir. İşin en iyi tarafı ise bunları yenebilir kılmak için sadece bir konserve açacağı ile bir mikrodalga fırına ihtiyacınızın olması...

7. Spor yapmanın şişmanlıkla başa çıkacağını düşünüyorsunuz!
Tek başına egzersiz, sizi zayıflatmayacaktır. 3 yıllık bir dönem süresince egzersizlerini artıran askeri personel üzerinde yapılan bir araştırma, askerlerin ekstra çabalarına rağmen kilo aldıklarını ortaya koydu. Peki neden? Büyük bir ihtimalle, bunun sebebi yiyecekler. Açıkçası bu askerler, yaktıklarından daha fazla yemek yemişler.

Çözümü:
Kilo vermek için porsiyon boyutunu kontrol etmek oldukça önemlidir. Porsiyon boyutunu kontrol etmenin en iyi yolu ise ne sıklıkla dışarıda yemek yediğinizi denetleyebilmektir. Tufts Üniversitesi Sağlık ve Belenme Raporu’na göre; restorandaki tek kişilik bir öğün, tüm aileyi doyurabilir. Bir İtalyan restoranındaki bir tabak makarna, sekiz kişiye servis edilebilir. Yarım kilogramlık bir kaburga yemeği, beş kere servis edilebilir. Tabağınızın yanındaki patates kızartmaları, beş kişiye servis edilebilir.

Kaynak:Men’s Health

Başa Dön



 
Mavi Yeşil Günlüğüme ekle Yazdır Arkadaşına Öner
Uzmanlar Ne Diyor Hafif Ye Hafif Yaşa Mavi Yeşil Sıkça Sorulan Sorular

Kullanım Koşulları Gizlilik Bildirimi Site Haritası İletişim Kampanya Katılım Koşulları
 
Ülker Logo
RSS