Şifremi Unuttum
Arama
 
Uzman

Uzman
  Hafifletici Gerçekler   Geri
   
 
Karın Bölgesindeki Yağlardan KurtulunKarın çevresi ölçümünün önemli bir sağlık göstergesi sayıldığı günümüzde; ideal bel ölçüsü erkekler için 88,5; kadınlar için ise 82 santim olarak gösteriliyor.

Karın Bölgesindeki Yağlardan Kurtulun

Karın çevresi ölçümünün önemli bir sağlık göstergesi sayıldığı günümüzde; ideal bel ölçüsü erkekler için 88,5; kadınlar için ise 82 santim olarak gösteriliyor. Buna göre erkeklerde 101,5 santimin; kadınlarda da 93 santimin üzerine çıkıldığında tehlike çanları çalmaya başlıyor.

Son dönemlerde karın bölgesi yağlanması, kalça-basen bölgesi yağlanmasından daha büyük bir sorun haline geldi. Lokal yani bölgesel olarak tabir edilen bu tür yağlanmalar; zayıf kişilerde bile görülebiliyor. Lokal yağlanmanın nedenleri arasında ise yüksek şekerli yiyeceklerin fazla miktarlarda alınması hareketsizlik (oturarak çalışma) ve insülin dengesizliği yer alıyor. Kısacası günlük kalori limitlerinin aşılmasına karşın bireylerde hareket eksikliği yaşanıyor.

İnsülin dengesizliği

Kandaki şekeri kontrol eden insülin hormonun seviyesi çok önemlidir. İnsülin metabolizması bozulduğu zaman, kan şekeri seviyelerinde ve bununla birlikte diğer kan değerlerinde bozulmalar ve özellikle bel-karın bölgesinde yağlanmalar oluşur. Bununla birlikte alınan yüksek karbonhidrat da bu rahatsızlığı tetikler.

Yağlanmada hem günlük kalori miktarı hem de dengeli beslenme önemli...

2007 yılında Diyabet Merkezi’nin yaptığı bir çalışmada, yağlanmanın önlenmesinde hem günlük kalori miktarının hem de besin içeriğinin önemli olduğu kanıtlandı. Ayrıca yüksek karbonhidrat ile birlikte alınan tekli doymamış yağların insülin metabolizması üzerinde olumlu rol oynadığı için karın bölgesi yağlanmasını yavaşlatıp, yağ dengesini koruduğu görüldü. Bu araştırmada tekli doymamış besin kaynağı olarak; avokado, ceviz, zeytinyağı, zeytin, çekirdek ve bitter çikolata kullanıldı.

Tekli doymamış yağ asidi (mufa) kaynakları

• Zeytinyağı, kanola yağı, badem yağı
• Fındık, fıstık, ceviz
• Avokado, zeytin

Karın çevresinde yağ oranını kontrol altında tutmak için ‘SED Formülü’
Sıkılaştırma, Egzersiz ve Diyet üçlüsünden oluşan formül, karın çevresindeki yağ dengesini korumaya yardımcı oluyor.

Bu formüle göre;
• Sıkılaştırma:Vücut kaslarını korumak için sıkılaştırma (kuvvetlendirme) hareketlerinin yapılması
• Egzersiz:
Yağ yakımı için aerobik egzersizlerin yapılması
• Diyet: Kalp sağlığını koruyan doymamış yağların çok, doymuş yağların az olduğu Akdeniz tipi beslenme programının uygulanıp; kilo yönetimi için gün başına alınan enerjiden 100 kal/gün kısıtlamak gerekiyor.

1 - Yüksek oranda karbonhidrat içeren besinler yerine; daha düzenli dağılmış öğünleri tercih edip, karbonhidrat alımında karışık karbonhidrat diye tanımlanan esmer tahıl ürünleri (kepekli ürünler) tüketilebilir.
2 - Salata ve yemeklerde zeytinyağı veya kanola yağı kullanılabilir.
3 - Öğün aralarında fındık, ceviz gibi besinler ile lifli ve kepekli gıdalar tüketilebilir.

Kaynak: Diyetisyen Oya Yüksek



 
Mavi Yeşil Günlüğüme ekle Yazdır Arkadaşına Öner
Uzmanlar Ne Diyor Hafif Ye Hafif Yaşa Mavi Yeşil Sıkça Sorulan Sorular

Kullanım Koşulları Gizlilik Bildirimi Site Haritası İletişim Kampanya Katılım Koşulları
 
Ülker Logo
RSS