Şifremi Unuttum
Arama
 
Uzman

Uzman
  Hafifletici Gerçekler   Geri
   
 
Kepekli Gıdaların FaydalarıKepekli gıdalar, lif (posa) içerikleri ile sağlık üzerine olumlu etkileri bulunan besinlerdir.

Kepekli Gıdaların Faydaları

Yeterli ve dengeli beslenme planında posa alımına yani kepekli gıda tüketimine önem verilmelidir. Çünkü kepekli gıdaların yapılarındaki posa, bağırsak hareketlerinin düzenli olmasını sağlayarak, kabızlık ve hemoroit gibi problemleri önler; vücutta kolon kanseri riskini azaltır, bağırsaklarda hacim oluşturarak ya da bağırsak hareketlerini hızlandırarak divertikül ve spastik kolon hastalığı gibi hastalıklara yakalanma riskini azaltır.

Kepeği ve özü ayrılmış tahıl ürünlerinin (beyaz ekmek, beyaz pirinç ve makarna gibi yiyecekler) posa içerikleri daha düşüktür. Bu nedenle kepeği ve özü ayrılmış tahıl ürünlerinin sağlık üzerine etkileri çok daha azdır. Kepekli gıdalar diğer tam tahıl ürünleri ile birlikte daha hacimli oldukları ve besinlerin çiğneme sürelerini uzattıkları için yiyeceklerin daha az tüketilmesini sağlar. Bu sayede tokluk daha kısa sürede oluşur ve daha uzun süre tok kalınması sağlandığı için ağırlık kontrolüne yardım edilir. Ayrıca kötü kolesterol diye bilinen LDL kolesterol düzeyini düşürerek kalp sağlığının korunmasına yardım eden tam tahıl ürünleri ve kepekli gıdalar, glikoz (kan şekeri) emilimini geciktirerek ve glikozun kan dolaşımına daha düzenli girişini sağlayarak, şeker hastalarında kan glikoz düzeyinin düşük düzeylerde sürdürülmesine yardımcı olur.

Günlük kalori alımı yapılırken; yaygın olarak tüketilen rafine ürünler yerine, kepekli ürünleri (kepek ekmeği, kepekli makarna, kepekli bisküvi gibi) ve tam tahıl ürünlerini tercih etmek, sağlığın iyileştirilmesi ve devamlılığını sağlamada önemli role sahiptir.

Kaynak: Rabia Yurdagül



 
Mavi Yeşil Günlüğüme ekle Yazdır Arkadaşına Öner
Uzmanlar Ne Diyor Hafif Ye Hafif Yaşa Mavi Yeşil Sıkça Sorulan Sorular

Kullanım Koşulları Gizlilik Bildirimi Site Haritası İletişim Kampanya Katılım Koşulları
 
Ülker Logo
RSS